A Wikipédia társalapítója a múlt héten indította el hivatalosan a Facebook és a Twitter riválisának számító WT:Social nevezetű közösségi portált. Jimmy Wales internetes vállalkozó elmondta, hogy a két oldal felületessége késztette arra, hogy létrehozza az új fórumot. Reméli, hogy az újdonság legyőzi majd a hamis hírekkel telepakolt Facebookot. Szerinte az embereknek már elegük van az álhírekből, aminek véget akar vetni.
Az alapító hétfőn közölte, hogy már 200 ezer felhasználó regisztrált a szolgáltatásba, amit nagyon bíztatónak érez. Igaz, hogy a Facebookra 2,5 milliárd ember lépett már be legalább egyszer, de nem lehetetlen a célja, hogy legyőzze a 15 éve működő platformot.
A hírfolyama hasonló a Facebookhoz, de csakis formailag. Míg Zuckenbergéknél azok a bejegyzések kerülnek első helyre, amikre a legtöbben reagáltak, addig a WT:Social a legfrissebbeket helyezi előtérbe. A tervek szerint hamarosan további szolgáltatásokkal bővül majd az oldal. Terveznek egy gombot, amely megnyomásával a felhasználók javasolhatnak minőségi és érdekes tartalmakat.
Wales új céget hozott létre, hogy mindezt működtesse, aminek amúgy semmilyen kapcsolata nincs a Wikipédiával. A vállalkozó meggyőződése, hogy a tartalmak minőségi romlásáért és a közösségi média rossz irányáért a reklámok a felelősek, így a WT a felhasználók adományaira épül, hogy elkerülje ezeket a hirdetéseket.
Az alapító szerint az újdonság nem lesz jövedelmező, de fenntartható marad. A csapatuk egyelőre kis létszámú, pár adminisztrátorból és néhány fejlesztőből áll. Az október óta működő közösségi szolgáltatás célja, hogy utolérje, illetve meghaladja a Facebook látogatottságát.