Az egyik legnagyobb brit áruházlánc is csökkenti a környezetterhelését. A Tesco nemrég bejelentette, hogy az online vásárlásokat az eddigi műanyag szatyrok helyett papírtáskákban szállítja ki. A cég a házhozszállításhoz innentől csak a legszükségesebb termékeket csomagolja majd be, de alapesetben mindent ezek nélkül visz ki a vásárlóhoz.
A vevő azonban eldönthetik, hogy egyáltalán kérnek-e bármiféle papírtáskát. Az online vásárlásban történő változások miatt így közel 60 százalékkal csökkentik a műanyagtermelésüket. Kizárólag az élelmiszerbiztonságból indokolt árukat csomagolja majd be, mint a péksütemény, a csemege- és húsárú, illetve a magvak. A zöldség és gyümölcs, valamint a fagyasztott termék ezentúl plusz műanyag nélkül érkezik házhoz. A kérhető papírtáskák újrahasznosított anyagból készülnek, így többször felhasználhatóvá válnak. Kérés esetén a kollégák a kiszállítást követően vissza is veszik a papírtáskákat, akinek nincs rá szüksége.
"Egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy környezettudatos vásárlóink újra felhasználható zacskókat hoznak magukkal bevásárláshoz." - tette közzé Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.
A helyettesító termékeket a vállalat továbbra is jól megkülönböztethető, kék műanyag zacskóban szállítja házhoz, de ezt a rendelés átadása után vissza is viszik a kiszállítóhoz, hogy újra felhasználhassák.