A teljes játékipar legnagyobb szegmensévé vált a mobilos játékpiac. A legtöbb pénzt az in-app vásárlások keretében költik a vásárlók. A bevételek nagy része iOS-es eszközökről származik, de ez a helyzet fordulni látszódik.
2018-ban 68,5 milliárd dollárt költöttünk a játékiparban, amelyből 54,9 milliárd az okostelefonoknak volt köszönhető. Ez az arány a következő években csak nőni fog, legalábbis az elemzők szerint. Az viszont tény, hogy egyre többen vásárolnak úgy telefont, hogy az alkalmas legyen online játékok lejátszására is.
A költések nagyrészt iOS-es rendszeren keresztül zajlanak, de 2023-ra az Android kerülhet az első helyre. Amerikában a legtöbbet hozó játék jelenleg a Clash of Clans és a Fornite.
Az in-app vásárlások után a legtöbb bevételt a hirdetések kapcsán kapják a fejlesztők. A sima applikációk videós és normál reklámok formájában hoznak pénzt a konyhára.