Közös platformot hoz létre a Huawei, a Xiaomi és a BBK két telefonmárkája, az Oppo és a Vivo. A kapcsolatnak köszönhetően csak egy helyre kell felölteni az appokat, amelyek mindhárom gyártó készülékén elérhetővé válnának.
A vállalatok adják el a telefonok 40%-át. Mivel Kína területén nem érhető el a Google Play Áruház, így kénytelenek voltak egy kedvezőbb megoldásban gondolkodni. A Huawei, a Xiaomi és a BBK külön appboltot működtet, és ez túl sok macerának bizonyult számukra. A társulásnak köszönhetően levennék a vállukról az adminisztrációs terheket, elég lesz egyszer közzétenni az appot, amely magától megjelenne mindhárom bolt kínálatában.
A GDSA-ra keresztelt bolttal a Google Áruház erőfölényét is szeretnék megtörni. Az amerikaihoz hasonlóan ez is elérhető lesz Kínán kívül mindegyik andoridos készüléken, akár Samsung, HTC vagy Sony mobilon. A GDSA azonban főként kilenc régióra koncentrálna. Kína mellett India, Indonézia, Oroszország és Malajzia területén lesznek elérhetően az applikációk. Az elindított folyamatnak hála a fejlesztők idehaza is azonnal elérhetővé tennék a GDSA-t a Xiaomi ügyfelek számára.
Ha a terv megvalósul, akkor évente több milliárd dollárt minusszal zárhat a konkurencia, a Google.