Ahogy azt sejteni lehetett, rosszul indult az év a kínai piacon. Janurában ötödével esett vissza az értékesítés a kínai autópiacon, februárban pedig 80 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint 2019-ben.
Miután januárban számos kínai autó- és alkatrészgyár állt le, így az értékesítés során is gondokba ütköztek. Már az elmúlt két évben is folyamatosan csökkentek a számok, de 2020-ban nagyon gyengén indított az állam. Csak januárban közel 22 százalékkal csökkent le az új autók értékesítése. Mindez még nem volt elég, ugyanis februárban ennél sokkal drasztikusabb csökkentek a számok. Az előzetes információk szerint 80%-kal kevesebb gépjárművet adtak el, mint 2019 ugyanezen időszakában.
Az ismert adatok szerint az autógyártók és a kereskedések közötti nagykereskedelmi eladás még ennél is nagyobb mértékben esett vissza, hiszen itt jelenleg 86 százalékot számolnak. A hónap első pár hetében szinte senki nem vásárolt autót.